dinsdag 4 november 2008

varkens....

Rond de productie "Hoe het varken aan zijn krulletje kwam..." heb ik gisteren een boeiende meeting gehad met Gwendolyn Sommereyns en Dirk Opstaele.
Ik had een goed gevoel bij deze eerste samenwerking met Dirk Opstaele en zijn Leporello. De tekst van Gerda Dendooven is schitterend en heeft vele interpretatie-mogelijkheden in zich...
Het zal weer een feest worden! Ook kijk ik enorm uit naar de compositie van Gwendolyn...

Verder staan vandaag de 5 Nocturnes van Stephane Vande Ginste op het programma. Dit is een zer interessant solowerk dat ik op 11 november zal spelen in Kapelle op den Bos. Dit in een mooi concertprogramma met werk van Kokai en Penderecki.

Verder heb ik straks een eerste kennismaking met Kayano. Ik ben er nog niet helemaal mee klaar maar wil het geheel wel eens ervaren. 10 november staan we op het podium in Zwijndrecht.

Deze week staan er wel wat verschilmlende zaken op de agenda... even overlopen:

Woensdag dirigeer ik in AMUZ te Antwerpen het ensemble Emanon in het DARKNESS programma. werken van Laporte, Vande Ginste en Gorecki. Donderdag is een dag rust om te studeren aan Kayano en het Quartetino programma. Vrijdag voormiddag dan de finale repetitie van KAYANO en naar Leuven voor Emenon. 's Avonds ga ik naar de Vlaamse Opera .. britten staat op het menu ... zal ook mooi worden...
Verder heb ik zaterdag heel de dag repetitie met mijn orkest uit Zeelst ter voorbereiding van een wedstrijd. Zaterdagavond even wat klarinet studeren en ontspannen want zondagochtend zit ik alweer in Nederland te dirigeren. Aansluitend hebben we repetitie met Emanon voor Penderecki en Kokai. Maandagochtend ook nog een finale emanon repetitie en 's avonds speel ik dan KAYANO. Dinsdagavond staat dan het programma Quartettino op de menu... op woensdag, donderdag en vrijdag zal ik in Leuven de verkoop seizoen 2009-2010 voorbereiden. zaterdag is het dan weer de beurt aan het DARKNESS programma en dit in DWORP. Het laatste Emanon concert van 2008!
ZONDAG 16 november nog een repetitie dirigeren in Nederland en dan... EN DAN... is er vakantie!!! Vier dagjes genieten van Lissabon zal me goed doen...daarna is het al minder druk en begin december is het artistiek ejaar 2008 voor mij alweer achter de rug... 2009 ziet er veelbelovend uit!!!

Geen opmerkingen: