woensdag 17 december 2008

afsluiten 2008... welkom 2009!

Deze week stilaan 2008 aan het afsluiten.... Mijn jaarlijkse zelf-evaluatie kan beginnen! Traditioneel hou ik deze tussen kerst en nieuw dus laat maar komen. Verder redelijk wat bedenkingen over 2008... vooral de eerste 6 maanden waren wat woelig en richtingsloos. Ondertussen is gelukkig alles terug beter in de plooi gevallen.
2009... een waanzinnig jaar... nu al... Ik hoop dat ik het jaar kan openen met super groot artistiek nieuws wat ik nu nog niet ga kunnen vertellen.
Maar het ziet er goed uit!

Verder staan er in 2009 wel drie cd opname's gepland!! Vooreerste de cd TARQUINIA die in januari zal opgenomen worden. Op deze cd zal ik dirgeren én klarinet spelen. In maart voorzie ik een opname voor KLARA waar ik samen met Ben Faes een volledige kidnerproductie zal opnemen. In de maand mei is het dan de beurt aan KAYANO
van G. Sommereyns. Een productie waarmee emanon in 2010 zal uitpakken.
Verder staan er iets meer dan 100 concerten in de agenda met hoogtepunten op 4 maart 09 waar ik het pianoconcerto van Frank Nuyts zal creeeren in combinatie met de schitterende Chamber Symphony van John Adams. De toer van DARKNESS in mei waarbij ik ook samen met de Nederlandse zangeres Charlotte de Riediijk een werk van Wim Henderickx zal dirigeren. In september/oktober is er dan de productie Des Knaben Wunderhorn voorzien met diverse concerten voor het Festival Van Vlaanderen en het slot van de toer in het Koninklijk Concertgebouw Amsterdam. In de maanden november/december zijn er dan nog heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel voorstellingen van onze jeugdproductie.
Verder zal ik met mijn orkest L'Union Fraternelle ook een boeiend parcours afleggen met hoogtepunten de samenwerking met mijn spitsbroeder en partner in crime Erwin Deleux. Ook het groots opgezette "The power of Luf" zal weer de moeite worden!
Dit geheel wil ik dan overgieten met een sausje van wat reisjes en misschien toch ook (weeral) een zoektocht naar een meer Noordelijker gelegen stekje...

Laat maar komen!

Geen opmerkingen: