zondag 27 maart 2011

Potgrond!

Vrijdag naar Gent geweest.
Na een boeiend gesprek een laatste try-out gezien van de nieuwe opera van Frank Nuyts.
Ik wil absoluut de premiére zien en volgen hoe het werk zal groeien.
Muzikaal zeer boeiende en pakkende momenten. Dramaturgisch en scenisch voor mij met momenten te druk maar dat heb ik al wel meer met opera of theater in het algemeen.
Artistiek zit ik in een periode van versobering wat uiterst interessant is!
Qua concerten nog enkele zeer interessante zaken ... vooreerst het concert van 13 april te Waregem met werk van Alain Craens, Frits Celis, Frank Nuyts en Joris Blanckaert. Een volledig Vlaams concert. Kijk er erg naar uit! Daarna een creatie door Emanon op een concert van het Festival van Vlaanderen Mechelen. Maar ik moet zelf niet meedoen dus dat gaat rustig luisteren worden :-)
Iets helemaal anders.. tussenin nog twee concerten met mijn Zeelster orkest rond De Efteling. Gaat leuk worden.
We hebben ook nog begin april het Adriaan gebeuren met drie jonge solisten die ik zal begeleiden. Hartverwarmend om met zo veel jonge geïnteresseerde mensen te werken!

Na 13 april staat alles in het teken van het eerste luik van het project CHAMBER SYMPHONY. Creatie van werk van Nuyts en Adams. Kijk erg uit naar die 19de mei 2011!

Gisteren een dagje potgrond verkocht te Zeelst. Samen met de muzikanten deur aan deur met zakken potgrond.
Volgens een eerste telling zouden we 9 paletten verkocht hebben... vandaag sta ik stil bij de toch wel wat stramme potgrond spiertjes... 60 zakken van 50 liter op één pallet... geeft meer dan 500 zakken ofwel meer dan 25000 liter potgrond... :-)

Het was heel fijn om even een dagje mijn zinnen te verzetten!

Vandaag, ondertussen al traditioneel na veel te weinig slaap... weer vroeg wakker maar wel opgewekt en energiek!

Nu het dossier nog fijnstellen en versturen!

Straks even een wandeling maken en geniet en van de rust die de natuur me geeft.

Muziekje ... een mooie cover van Bart Peeters, weeral schitterend gedaan alhoewel de versie van Adele ook heel bijzonder is.

Geen opmerkingen: