maandag 9 februari 2009

afgelopen weekeinde...

Het was een heerlijk weekeinde waar ik ook onwaarschijnlijk diep moest gaan maar dat is nu eenmaal zo. Zondagavond was ik leeeeger dan leeg en heb dan ook voor de eerste keer sinds lang wat rust genomen.

Vrijdag hebben we nog aan het varken gewerkt. Het begint de moeite te worden!! Het is heel boeiend om met iemand als Dirk Opstaele te werken, hij laat je nadenken over de kleinste details. Verder was Emanon drie keer op de radio die dag. Eerst ikzelf met een inleiding van het werk Litanie Con Epitaffio van Ande Laporte, 's middags een live uitveoring van Betje Trompet... Wat al meer dan 10 jaar oud was! En kort na de middag tijdens Ramblas een opname waar ik de Amenecia dirigeerde van Petra Vermote.

De avond vulde ik in met studeren want er is veeeeeeeeeeeeeel te studeren.

De zaterdag vroeg uit de veren om nog wat te studeren en om 10 uur repetitie in Zutendaal. Daar heb ik het werk van Eisler "VIERZEHN ARTEN DEN REGEN ZU BESCHREIBEN" leren kennen en ... Ik ben fan!!!!

Knappe muziek die dan ook nog eens goed in elkaar zit!!

Daarna direct naar Antwerpen om wat te gaan werken en dan aansluitend meeting met Petra Vermote om dan daarna weer naar de Opera te gaan. Ik heb sinds september een première abonnement op de Vlaamse opera en ... Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad!! De muziek van Tschaikovski was nieuw voor mij, maar ook weer een ontdekking. wat een compositietechniek , wat een mooie lyriek... Goede dirigent en een orkest dat nog steeds blijft groeien!! Een geslaagde avond!
De opera was om 11 uur afgelopen, daarna heb ik nog wat gewerkt tot een uur of half twee ... emanon heeft te reageren op de adviesen van de Vlaamse gemeenschap in verband met de toekomst van het ensemble.

Zondag vroeg erit om de partijen van Louis De Meester in te kijken. Daarna naar Brussel ... concert in Flagey te Brussel... knap gebouw, knappe zaal genoeg volk en een goed concert. Ik voelde wel tijdens het concert met de schitterende verteller Koen Monserez dat mijn geest nog veel verder kan maar dat mijn lichaam af en toe eens halt roept. Iedereen gelukkig na het concert en dan naar huis... rusten.


De week die komt is ook nog vrij druk... maandag heb ik repetities van 10 tot 22 uur met heel weinig pauze... Eisler is er weer, het varken en de harmonie UNA in Valkenswaard. Dinsdag zelfde schema en woensdag een dagje rust om te studern aan de creatie van GEORGE DE DECKER. Donderdag weer gans de dag repetitie in Lier om dan vervolgens nog wat aan het concerto van Piet Swerts te werken met mijn orkest uit Zeelst. Vrijdagavond ben ik vrij en ga dan wat studeren aan het concerto van Frank Nuyts wat een hele brok is.. CREATIE 4 MAART!!

Zaterdag spelen we drie concerten met Emanon en zondag ben ik jurylid bij Vlamo Oost-Vlaanderen.

Verder: het is niet wat het is... het is wat je ermee doet...

Geen opmerkingen: