maandag 20 juli 2009

14 juli ... voorstelling "U bevindt zich hier"

Op 14 juli ging ik naar de voorstelling "U bevindt zich hier" van Dries Verhoeven.
Toen ik aankwam stond iedereen wat onwennig te draaien aan de ingang van de hal. Het aantal mensen was gelimiteerd op 29 vermits dit een intieme voorstelling was.

Het publiek is zelf de acteur en blijkbaar moest iedereen inchecken aan een hotelbalie... iedereen krijgt een kamer toegewezen en krijgt een sleutel.
Je stapt in een sobere kamer waar een bed in staat en het hele plafond een spiegel is. Je legt je neer op het bed ...

Wat volgt is een weergave van een gedachte die mij een tijdje geleden lang heeft bezig gehouden.
Na de boeken van Paul Auster begonnen bij mij de gedachten over positionering en interlinking stevig toe te slaan.
De uitleg van Dries Verhoeven in onderstaand interview is dan ook uitermate interessant.

In deze wereld van multi-contactmogelijkheden vervaagt de waarneming met betrekking tot NU en HIER erg snel en gaan we op in een soort van grijze mistwolk van contacten en locaties...
Deze mist ... dar heb ik veel last van de laatste tijd. artistiek denken werd al meermaals verstoord door media zoals het internet, tv, telefoon, gsm.... zelfs reclamepanelen zijn interactief geworden en nemen je even mee naar een andere wereld...
de drang naar een afscherming komt steeds meer in me op...

De voorstelling?
Een aanrader!! Ga gerust kijken... deze voorstelling staat nog tot augustus in de Zomer Van Antwerpen en daarna ongetwijfeld ook nog op tal van andere locaties!


Een interview met Dries Verhoeven over deze voorstelling via deze link:

http://www.klara.be/cm/klara/1.104-searcharticle?directarticle=1.78344&article=1.78344

Geen opmerkingen: