maandag 20 juli 2009

vers van de pers...

Van Muzikale belevenissen




ERP - Raf De Keninck is de nieuwe dirigent van de Erpse Harmonie OBK. Hij volgt Jan Coolen op die op 4 juli - na veertien jaar - afscheid nam.


Raf De Keninck is nieuwe leider OBK

Raf De Keninck is 36 jaar oud en woont in het Belgische Antwerpen. Hij studeerde aan het Koninklijk Vlaams Muziekconservatorium te Antwerpen en behaalde daar zijn “Master in Music” cum laude. Tijdens en na zijn opleiding behaalde hij tal van prijzen op zowel nationale als internationale wedstrijden, trad hij op in meer dan 16 landen en werkte mee aan talloze radio-opnames.
Momenteel is hij artistiek directeur van het Emanon Ensemble en spelend lid van het ensemble Intertidal en Trio Energico. Naast OBK, dirigeert hij op het moment ook harmonieorkest L’Union Fraternelle uit Zeelst en Koninklijke Harmonie UNA uit Valkenswaard.
“Ik was al een tijdje aan het rondkijken naar een interessant nieuw orkest, toen mijn oog op een aankondiging van OBK viel,” vertelt de nieuwe muzikaal leider. “De referenties van het orkest zagen er goed uit en ook de website van de vereniging sprak me aan, zodat ik spontaan over ging tot sollicitatie. Ik maakte kennis met een enthousiaste groep mensen die onder leiding van hun vorige dirigent een mooi niveau heeft weten te bereiken.”
Inmiddels heeft De Keninck al een aantal repetities geleid in Erp en is zijn eerste indruk positief: “Het niveau, de organisatie van de club en het plezier in muziek maken zorgen ervoor dat ik me reeds behoorlijk thuis voel bij OBK. Ik hoop na de vakantie het werk van de vorige dirigent Jan Koolen te kunnen voortzetten en zo tot mooie muzikale hoogtepunten te komen.”


http://veghel.kliknieuws.nl/nieuws/84251/raf-de-keninck-nieuw-muzikaal-leider-obk

Geen opmerkingen: