maandag 20 juli 2009

zaterdag 18 juli ... WMC-dag!!

Afgelopen zaterdag heb ik samen met Paul een dagje WMC gehad. Heel aangename dag vol met hafa-muziek.... heerlijk!
Alhoewel.. niet elk korps even "wow" was en niet elk werk een hele uitvoering bleef boeien...
Toch enkele mooie momenten gehad met De Volksgalm van Riemst ( wat een optreden!) en met het orchestra di Fiatti della Svizzera Italiana uit Zwitserland... het orkest was niet echt top maar o maar ooo...de tweede symfonie van Thomas Trachsel kon me wel uitermate bekoren!! Hieronder kan je een link vinden naar een MP3 van een ander werk van deze componist.

Een gezellig sfeertje heerste er in Kerkrade en na maar liefst 9 orkesten en bijna evenveel uren Hafa-muziek keerde ik moe maar voldaan terug naar mijn rustige bos.
Het WMC schrijf ik alvast op mijn lijstje "To Do" ;-)





http://www.thomas-trachsel.ch/kostproben/bb/A_sinfonic_Requiem.mp3

1 opmerking:

L. Ruiters zei

Helemaal mee eens. Symphonie nr 2 van Trachsel was voor mij een (vroeg) hoogtepunt. Ik ben zoekende naar een opname hiervan. Mirasound maakte er een tijdens het WMC, maar de masteropname is niet gekocht door het korps. Zou doodzonde zijn als dit niet voor een grotere groep beschikbaar komt. Overigens vond ik dat het orkest voor deze uitvoering te weinig punten kreeg.