zondag 17 januari 2010

beluisterde tevreden het concert...

Ik herbeluisterde net het concert van gisteren. het was een leuk concert met een programma dat bewezen heeft dat het werkte.
In Nuyts wat last van kleine onduidelijkheden binnen het ensemble maar het werk groeit nog steeds.. het is een goed werk!!
We kunnen enkele hopen dat nog meer componisten ons zulk werk schrijven ... heerlijk!!
Erwin ontketende weer al zijn demonen.. ik hou van deze muzikant!!
Speel met de gedachte om dit werk op cd te gaan zetten alleen de middelen zijn er momenteel niet. Dan maar eerst nog enkele concerten spelen en dan zien we wel!

Verder vandaag een dagje ziek... griep gevoel, koorts is wel weg maar de keelpijn van afgelopen dagen is gezakt op mijn longen wat een benepen gevoel geeft... ik cancelde alvast het solowerk voor vanavond maar de kokia zal wel lukken. Dus... vanavond in de Noorse kerk staat het klarinettenkwartet voor klarinet en drie strijkers op het programma om 20 uur. Allen erheen!!

Ik zit weer in een hele grote periode van vraagstelling en ook een periode waar andere mensen me enorm kunnen boeien.
Vragen van waarom en hoe spelen constant in mijn hoofd... spijtig dat ik geen tijd heb om alles op te schrijven .... zou heel interessant zijn voor mezelf maar er staan nog enkele absolute to do zaken op het programma.
Na het concert van vanavond heb ik een weekje verhuis voor de boeg... alsook het schrijven van een dossier voor de Vlaamse Gemeenschap verder nog wat repetities en volgend weekeinde een eerste repetitie reeks van een nieuwe dansproductie waar ik samen met de soundscape van George de Decker en twee danseressen probeer iets nieuws neer te zetten. Mijn basklarinet is al uit de kast gehaald en de tape al meermaals onder de loep genomen... laat maar komen.


"Menigeen zou zich verwonderen, indien hij zag, waaruit zijn geweten, dat hem als iets zo verhevens voorkomt, eigenlijk is samengesteld: ongeveer uit een vijfde mensenvrees, een vijfde bijgeloof, een vijfde gewoonte, een vijfde vooroordeel, en een vijfde ijdelheid: zodat hij in de grond niet beter is dan de Engelsman, die ronduit zei: ik kan mij de weelde niet veroorloven, er een geweten op na te houden."
A. Schopenhauer Duits filosoof (1788-1860)

Geen opmerkingen: