dinsdag 5 april 2011

werk en laissez vibrer

Heel wat werk momenteel ... een serieuze stapel geworden...
Morgen nog verder werken op Fontys te Tilburg. Heel wat mensen passeren de revue en de eerste stenen leggen van wat later een concertreeks voor studenten moet worden. Verder 's avonds generale repetitie in Erp en hopelijk goed slapen in mijn Tilburgs bed. Donderdag dan gans de dag kamermuziekgeweld en 's avonds generale repetitie met de Luffers.
Vrijdag dan een ganse dag Emanon! Werk van Craens, Nuyts en Celis op het programma! 's avonds nog het pianoconcerto van Nuyts door lezen en dan hopelijk niet al te laat in mijn bedje.
Zaterdag staat dan het concert met UNA op het programma en zondag komt Erp en Zeelst aan de beurt.
Dan zijn we weeral aangekomen in een nieuw weekje met op woensdag het concert te Waregem met Erwin Deleux als solist en Hubert Damen als spreekstem. FUN!
Ook komt de DVD opname met Frank Nuyts in het vizier...

Stiekem kijk ik al uit naar een nieuw seizoen ... het seizoen 2011-2012... heel wat concerten staan te wachten maar ook wil ik mijn werkavonden wat gaan beperken... een idee waar ik erg naar uit kijk!
Een avond rustig op de bank of achter wat scores lijkt me een heel aantrekkelijk idee!
Maar eerst nog dit seizoen afsluiten. Werk momenteel heel hard aan het concept van Nuyts' Chamber symphony en na dit weekeinde zal John Luther Adams zijn werk rechtstreeks uit Alaska naar ons toe vliegen... ben benieuwd!

Muziekje


Ik weet het zeker.... ze zijn uiterst zeldzaam maar bosnymfen bestaan echt!!

De nimf behoort tot de chtonische goden en verschijnt zeer dikwijls, evenals de - hen belagende - Satyrs, Pans, Panisken en andere wezens van dezelfde soort, in het gevolg van Dionysos (boomgod). Ze is een bevallig meisje, dat in de godsdienstige voorstellingen van de Grieken een personificatie was van het leven en de rusteloze werkzaamheid, die er heerst in de natuur. De werkkring van nimfen strekt zich dan ook over de ganse natuur uit. Zij kan zich openbaren in het ruisen van de bronnen en beken, zowel als in het ontkiemende plantenleven, in het bos en op veld en weide. Ze is een tedere, liefelijke jonkvrouw, die, al is zij over het algemeen vriendelijk gezind jegens de mensen, toch geen behagen schept in de nabijheid van menselijke woningen en van de gedruis makende dagelijkse bezigheden van dezen, maar zich schuw terugtrekt in de eenzaamheid van het woud en van het gebergte, die tot stil gepeins en zoete dromerij uitlokt. Daar leeft zij een vrolijk, gezellig leven in grotten en bergkloven, die zij bewoont.

Geen opmerkingen: