zondag 17 april 2011

Zondagje midden in de maand

Gisteren een mooi concert gehad voor het Festival Van Vlaanderen te Heist op den Berg. Ik creëerde daar nieuw werk van de
21 jarige Ruben Burvenich. Een mooi sfeer moment, was leuk; Daarna wel onder de indruk van verschillende passages uit het klavierkwartet van Shostakovitch. Wat heb ik een heerlijk stel musici bij Emanon :-)))
Na nog een gezellige avond gehad te hebben ben ik in bed gevallen en sliep als een heideroosje.

Vandaag een rustig dagje. Wat studeren aan mijn partituren, als straks het zonnetje schijnt nog een wandelingetje mee pikken en deze namiddag een bezoekje bij Frits Celis, een gerenommeerde Vlaams dirigent en componist. Inmiddels al 82 jaar maar samen met zijn partner schatten van mensen!

Vanavond zet ik me aan het laatste deel van de symfonie van Frank Nuyts. Morgen om 10 uur eerste lezing met strijkers... ben benieuwd ... kan bijna niet meer wachten. Aansluitend morgen een DVD opname dus moet mijn haar goed leggen. Dit alle sin de prachtige zaal van het centrum De Bijloke wat één van de belangrijkste concertzalen in Vlaanderen is.

Verder een nogal drukke week voor de boeg... conservatorium dat aan mijn jas trekt, boekhoudkundige raadsels oplossen, nog wat concerten verkopen, veel repeteren, paar meetings maar vooral het plezier in elke dag zoeken en er van genieten!

Een muziekje voor deze zondag...



"De muziek is de moedertaal van het hart."
Ernst Hohenemser

Geen opmerkingen: