maandag 15 september 2008

Turandot in de Vlaamse Opera en Schubert met het NOB

Afgelopen vrijdag ben ik naar de eerste opera, binnen mijn gloednieuw abonnement, gaan kijken.

Om te beginnen niet in de Antwerpse opera maar in de stadsschouwburg wat het geheel toch wat minder confortabel maakte... te warm, te veel mensen... maar de opera maakte indruk. Het orkest speelde goed en verschillende zangstemmen maakte indruk op mij. Ik kende het verhaal niet zo goed maar kan je nu vertellen dat het ronduit schitterend is. De passages met het grote koor en solisten sleurden mij doorheen gans de voorstelling.

Na de voorstelling voelde ik me een stuk beter.. ik kijk al uit naar de volgende !!

Zondag woonde ik nog een concert bij van het Nationaal orkest van België onder leiding van W. Waller (stilaan begin ik fan van hem te worden) Een dirigent die me steeds meer en meer fascineert!

Het orkest speelde goed en de solo celliste in het concerto van Shostakovitsj was verblugffend goe din sfeer maken en beheersing van haar instrument. Voor mij miste het concerto wel wat een diepere uitwerking bij het orkest maar het was ook weer een leuke belevenis. Naderhand was de drink met Dimitri en Filip ook weer zeer gezellig!

Geen opmerkingen: