zaterdag 14 maart 2009

gisteren en morgen....

Gisteren ben ik naar een concert in het kader van Ars Musica geweest...
Indrukwekkend ensemble "Musique Nouvelle" maar meestal vervelend programma en nogal saaie benadering . Hoogtepunt van de avond was wel de klarinettist Jean-Pierre Peuvion.... wat een beheersing en souplesse! Grandioos en zelden te horen op Vlaamse bodem... voroal op klarinet en in het hedendaagse genre is hij volgens mij TOP.
Heeft goed gedaan! Daarna met mijn vriend Ricardo iets gedronken en dan maar naar huis gegaan.

Vandaag een dagje studeren en administratie bijwerken, vanavond een wandelingetje aan zee en hopelijk ook een lekker restaurantje.
Morgen is het dan zo ver...het varken zal zijn snuit laten zien!
Ik ben zeer benieuwd naar de reacties al weten we na enkele try-outs dat het goed zit en we ons kunnen verheugen op een leuke premiere en een lange speelreeks!

Ik ben blij dat er naast enkele absurde (en totaal hopeloze figuren) toch nog buitengewone mensen mijn pad kruisen. Dirk Opstaele is zeker één van die uiterst interessante en boeiend emensen die tot nu toe zijn eigen pad bewandelde. Ook de opnames van Solti en Furtwangler geven me veel inspiratie en energie.


Van Muzikale belevenissen



foto: Dirk Opstaele in overleg met Dirk Van Vaerenberg (Turnhout , tijdens de repetitie)






Verder heb ik donderdag mijn iphone mogen gaan afhalen ... mooi ding, nu nog de volledige agenda invullen.

Verder niet veel te melden... of misschien toch nog iets... ik vroeg me af wat de gedachten waren van de 400 mensen gisterenavond... die 400 mensen die in studio 4 te Brussel een lang concert rond Pousseur bijwoonden... soms is het toch spijtig dat we dat niet weten... die "bank" van gedachten... terwijl ik tijdens de minder interessante momenten van het concert rond keek merkte ik toch wat geschuifel op.... maar niemand bewoog of beter koppelde zijn gedachten aan zijn uiterlijke zichtbare uitdrukking. Spijtig...

Geen opmerkingen: