woensdag 30 december 2009

dagje rust

Vandaag een dagje rust. Waarschijnlijk wat rondhangen in de winkels alsook nog wat kopiewerk voor emanon.
Maag, darm en nieren doen een beetje raar ... misschien toch even rust nemen op alle vlakken...

Het werk Innocence in admiration ligt hier te blinken op mijn werktafel. Interessant om zo'n werk een paar maanden niet te bekijken en dan ongeveer een jaar na de premiere het terug te bestuderen.

Verder hoop ik dat alle feestgeweld snel achter de rug is ... ik hou er niet zo van. Denk veel terug aan de afgelopen jaren ... van wat geweest is.. maar kijk ook vooruit want er komt weer veel.
Volgende week pas ik de concertagenda aan zodat deze ook weer bijgewerkt is.

Het laatste fragment voor 2009 geef ik aan Abbado met werk van Verdi:




Dies irae (= dag van toorn) zijn, in de katholieke eredienst, de beroemde eerste woorden van de sequentia uit de Latijnse mis der overledenen, waarmee ook meestal naar de gehele sequentia wordt verwezen.

Dag der toorn, o die dag
zal de wereld in de as vergaan
zoals voorzegd door David en de Sibylle.
Welk een angst zal er zijn
wanneer de rechter zal komen
om alles streng te oordelen
De bazuin, een zonderling geschal verspreidend
over de graven van alle landstreken,
zal allen vóór de troon ontbieden.
Dood en leven zullen verstommen,
wanneer de schepping zal herrijzen
om zijn rechter rekenschap te geven.

Geen opmerkingen: