zaterdag 5 februari 2011

het leven op zaterdag

Gisteren een fantastische repetitie met het Brahms trio gehad. Eerste repetitie dus nog niet helemaal op punt maar de spirit zat er helemaal in ... Wat ben ik blij me te kunnen omringen met musici zoals Thomas en Erwin.
Ze inspireren je en laten het beste in je naar boven komen.
Verder nog een heel gedoe op vrijdag en 's avonds ook nog een slechte Vlaamse film gezien in de filmzaal...

Vandaag een moeilijk begin van het dagje, nu weer heel wat Tchaikovsky over me heen gegoten...

Ook heel lang nagedacht over begrippen zoals verleden, toekomst... heden.
En ook wel ergens mee gekomen moet ik zeggen. Hoe meer beslissingen een mens neemt, hoe meer stappen dat hij zet,
hoe duidelijker zijn doel binnen bereik komt, hoe meer de mist op zal klaren en als dat helemaal gebeurt is ... blijkt soms de oplossing vlakbij je te liggen.
Of zelfs bij jezelf te vinden is... heel de tijd dat je er naar zocht. Net zoals die huisdeursleutels die je zoekt en later blijkt gewoon op zak te hebben.
Dan is het moment om deze oplossing heel duidelijk en stevig te grijpen en te geloven in de echtheid van gevoelens. De juistheid van het eigen aanvoelen.

Ondertussen liggen hier grote stapels partituren die nog door mijn hersenmassa moeten opgenomen worden...
Maar ...ken mezelf en weet dat het me gaat lukken.

Gisteren ook naar de film Janine gekeken.... over de Nederlandse stervioliste Janine Jansen...
Diep onder de indruk maar ook heel veel dualistische gedachten...

Geen muziekje vandaag... mijn hoofd barst zowat van de muziekjes en de vele gedachten.
Laten we het dan doen met een mooie zachte warme doch confronterende stilte.
Een stilte die door haar eenvoud het mooiste geluid is wat er bestaat.

Geen opmerkingen: