dinsdag 16 juni 2009

Wat is...

Wat is ... "wat te verwachten was..." ? is het datgene wat je zou kunnen verwachten of dat "men" in het algemeen verwacht of dat wat kan aangenomen worden dat te verwachten valt... ook "wie" iets verwacht is belangrijk ....en of het op zich iets zich te maken heeft met de verwachtende persoon of iets waar die persoon zijn gedachten over uitbrengt... over datgene wat een ander zou verwachten.

In ieder geval ... ik onderga ( of beter moet ondergaan) de laatste tijd verschillende zaken die ik niet verwacht.
Gek, had ik vroeger precies beter in de hand, of was ik naïever?
Nee, of ben ik dat nu net wel?
Of stelde ik de verwachtingen te hoog, vertrouwde ik anderen ...
Hebben die anderen een eigen verwachting
jazeker, maar is deze dan gewijzigd tijdens de afgelopen periode.... en waarom?

Ik weet het niet...

ik weet het niet,
ik weet wel dat het falen of niet realiseren van deze terechte of onterechte ( hou ik in het midden) verwachtingen me in on-balans brengt ...het stoort me in mijn denken en nog belangrijker in mijn zijn.

Ik weet ook niet of dit nu "het " is ...
Of is het "nu" juist wel?
Wat is het nu... en is er een nu....
en is hetgene dat na het nu komt datgene wat we verwachten, of is verwachten op zich fout...
moet je niet verwachten maar weten!

Weten

Weten... volgens mij is weten één van de belangrijkste zaken in ons/mijn leven... enkel...
soms weten we het niet en moeten we veronderstellen al dan niet verwachten...

In ieder geval ...
raar...
de uitdrukking "in ieder geval" is ook een verwachtende uitdrukking,
een veronderstelling
een volgens het huidige logische denken en ervaringen opgestelde oplossing die veronderstellen gaat dat in acht genomen van alle externe invloeden of gevallen ( soms letterlijk te nemen) iets op een bepaalde manier zal aflopen.

Ik kom er niet uit, complex... misschien moet ik niet "verwachten" dat ik eruit kom.. toch "nu" niet en misschien zal ik het nooit "weten" maar ook dat moet ik niet verwachten...

Hm, complex....

Zou om hulp schreeuwen enkel kan ik niemand vinden die het weet of waarvan ik "nu"zou "verwachten" die "het" "weet"...

Geen opmerkingen: