dinsdag 27 oktober 2009

Mahler...

Gisteren Mahler gedirigeerd in Zele. Festival Van Vlaanderen concert ... veel volk , de kerk zat helemaal vol!
Soms raak je tijdens het dirigeren het leven heel even aan ... gisteren veel inspiratie gehad.
Vooral Nicht Wiedersehn en Urlicht kwamen diep uit mijn ziel piepen. De eerste Mahler reeks is hiermee afgesloten. Nu een weekje rust en dan begint de reeks van kindervoorstellingen ... "Hoe het varken aan zijn krulstaart kwam".

Eigenlijk breekt dan een rustiger periode aan , wel heel veel voorstellingen (meer dan 40 denk ik) maar het is goed ingepland dus er duikt wat meer vrije tijd op. Ondertussen daagt mijn minst favoriete periode (eindejaar) weer op... ik hoop dus dat het allemaal snel gaat en dat we vlug in januari zitten. In januari verheug ik me op de samenwerking met Guy Penson en de uitvoering van het pianoconcerto van Frank Nuyts.

Voor 2010 staan enkele leuke zaken in steiger... enerzijds de samenwerking met Lars Hornveth, de uitnodiging om in Japan te gaan dirigeren, samenwerking met Hubert Damen etc... laat maar komen.



Eenvoud is onuitputtelijk.
J.Krishnamurti
1895-1986 spiritueel leraar.

Geen opmerkingen: