zaterdag 13 november 2010

R.I.P.

Gisteren overleed Hendrik Gorecki na een slepende ziekte. Donderdag spelen we zijn Requiem... een bijzonder moment.
Ook gisteren naar aanleiding van zijn dood mijn opname van dat Requiem gedraaid op de Nederlandse klassieke zender met een inleiding van Reinbert De Leeuw... apart vooral als je weet dat hij het ook zelf opgenomen heeft :-)

Ook nog concert gehad in Tilburg... er is mooie muziek gemaakt door een groep gemotiveerde jonge mensen.
Ik ben best tevreden met deze eerste projectweek. Laat de volgende maar komen!

Vandaag ga ik Leo Verheyen bezoeken. De man die mij veel, misschien zelfs alles leerde op vlak van hedendaagse muziek. Zijn inspirerende lessen midden de jaren 90 brachten me waar ik nu sta. Mijn interpretatievermogen van hedendaagse muziek, maar ook en dat is bijzonder, de technische uitwerking van partituren, leerde ik bij hem. Bijzonder omdat hij trombonist is ...
Ik kijk uit naar deze ontmoeting!

In memoriam H. Gorecki
We hebben elkaar niet ontmoet in levende lijve maar net zoals slechts een handvol componisten ben jij iemand die in staat is me tijdens uitvoeringen de juiste richting te wijzen
Jij bent voldaan, wat mij nog rest is je donderdag weer te volgen...
Rust in alle vrede!

Donderdag 18 nov. concert met Requiem van H. Gorecki
Heist op den Berg, CC Zwaneberg 20 uur



"De dwaling is de moeder van het inzicht."
Richard Wagner Duits componist (1813-1883)

Geen opmerkingen: