zaterdag 27 november 2010

wroeten

Net wakker, snel mijn blog even invullen en dan wat opruimen thuis. Koffer pakken en deze namiddag naar Zeelst vertrekken.
Gisteren nog twee voorstellingen gehad in Tervuren. Volle zaal, veel ambiance bij de zesjarigen! De avond afgesloten bij mijn Valkenswaardse vrienden die hun voorgenerale hadden voor het concours van zondag.

Nu snel een sapje fabriceren en wat hemden strijken. Daarna nog een uurtje of twee toeteren en hop naar Zeelst.
Daar inchecken in de Campanile om vervolgens naar de generale af te zakken. Morgen eerst concours en aansluitend naar Aarschot voor nog een verloren gelopen familievoorstelling van het varken daarna terug naar
Valkenswaard om aldaar in te checken in De Valk....daarna een gezellig samen zijn om het concours door te spoelen.

Ondertussen 2011 eens goed bekeken. Het ziet er een tof jaartje uit met mooie projecten maar ook regelmatig ruime rustperiodes!
Wat de cd opnames betreft staat er heel wat op stapel. Eerst en vooral de opname van de eerste cd Chamber Symphony (de eerste van acht cd's), dan ook erg belangrijk is de cd Lerchenmusik waar ik nog eens uitsluitend mijn toeter zal hanteren. Deze cd met Thomas en Erwin is een belangrijke onderneming voor mij. Daarnaast zal er in het najaar nog het pianoconcerto van Frank Nuyts opgenomen worden. ook spookt mijn persoonlijk cd project steeds meer in mijn hoofd. Sterker nog .... ik ben er al aan beginnen te studeren dus wie weet...

De eerste Chamber Symphony is van de hand van Frank Nuyts en heet "Fetish". Ik heb ze nu definitief bij de dagelijks te bekijken partituren ondergebracht... dat is een belangrijke stap bij het instuderen. Eerst slingert een werk soms maanden rond en lees ik er occasioneel een paar bladzijden uit ( zoals een krant die je toevallig in handen krijgt), daarna breekt de periode aan dat de partij me dagelijks vergezeld... dan een intense studieperiode en dan weer een periode van
korte verwaarlozing :-). Om vervolgens in één rechte lijn naar de creatie toe te gaan. De creatie, voor de geïnteresseerden, is voorzien op 19 mei 2011. Zoals het er nu uitziet rechtstreeks te volgen op de Vlaamse klassieke zender KLARA.

Na de korte alom gekende inleiding komen voor mij enkele van de mooiste bladzijdes uit de muziekgeschiedenis!
Wat heeft schoonheid inpakt op mij. De kleinste dingen eerst...
De combinatie van eenvoud en schoonheid heeft me afgelopen week nog erg aangegrepen. Toch schitterend dat we als menselijk wezen al die indrukken en gewaarwordingen bij ons kunnen houden en koesteren.
Pappano... in een vorig leven nog chef-dirigent geweest van het Brusselse Munt-orkest... schitterend!!



"Na de stilte komt muziek het dichtst bij het zeggen van het onzegbare."
Aldous Huxley Engels schrijver (1894-1963)

Geen opmerkingen: