zaterdag 21 mei 2011

creatie of premiére...in ieder geval het was een geslaagde!

Goedemorgen! Na 11 uur slaap ben ik weer op deze wereld geland... het was precies even nodig!

Donderdagavond een meer dan geslaagde creatie gehad van de eerste chamber symphony in een rij van 8... er was veel sfeer, spanning, schoonheid, transparantie, massa en nietigheid, sterke klanken en intieme bedenkingen... sinds lang heb ik terug van uit mezelf kunnen dirigeren. Het was een bevrijding .... en niet alleen muzikaal... ook op menselijk vlak sterker nog mijn ziel is terug op zijn plaats gezet of eerder verschoven denk ik. Het was in ieder geval een fijn gevoel om alles te zien samenkomen.
Het bleef wel spannend vermits de muziek van Frank steeds een periode van rijping vraagt. Maar het is een schitterend werk dat we nog veel op de planken zullen zetten. Ben stiekem trots dat ik aan de basis lig van het ontstaan van zulk een straf werk.

Mijn muzikanten hebben schitterend werk geleverd... weeral ben ik blij deze mensen te kennen en met hen te mogen werken. Wat een ervaring. Ik heb nu de opnames gekregen maar heb nog niet durven luisteren. Eerst een paar dagen laten bezinken denk ik .

Gisteren een volle en lees eivolle dag op Fontys gehad. Een meer dan indrukwekkende stem leren kennen. Wat een kleur wat een zing-gemak.... een stem waar we in de toekomst nog van zullen horen. ben ik weer eens blij dat ik met haar 4de Mahler kan doen dit najaar!!

Verder gisterenavond dus finaal ingestort. Lag al om 21 uur in bed en heb het licht geen 5 minuten kunnen aanschouwen vanuit m'n bed want ik was direct in dromenland. Nu 11 uur later wakker weer op deze wereld gekomen met oneindig veel energie dus dat belooft voor vandaag!!

Volgende week zal de drukste worden van het ganse jaar maar we hebben goede vooruitzichten :-) Ondertussen probeer ik alles terug op te pikken want er is de laatste weken nogal het een en het ander blijven liggen.
4de Mahler ligt al naast mijn bed en kijk ook uit om eind juni een concert te brengen met het Prokovief kwintet samen met oa Dimitri Mestdag... gaat fun worden en een mooie afsluiter van het seizoen.

Zaterdagmuziekje....




Niets van wat ons overkomt is slecht voor ons
als we weten hoe we er de vruchten van moeten plukken
en er lering uit kunnen trekken.
SUN TZU (544-496 v.C.)

Geen opmerkingen: