zondag 8 mei 2011

zondag

Zondagochtend, vogels fluiten, mijn terras warmt weer op onder een vroeg twijfelend zonnetje. Bakker en slager passeren de revue, de plaatselijke harmonie heeft een optreden op het marktplein en mensen ontwaken rustig met een mompelende goedemorgen tussen neus en lippen. De bakkersvrouw spreekt me plots toe in een onverstaanbaar dialect en ik moet zelfs 4 keer vragen wat ze nu bedoelde... eens terug thuis een snel ontbijtje en achter de computer werken aan het Fontys schema.
Het is zo goed als af!

De komende week staat voor de deur... een leuke week die ik voor het eerst sinds lang met veel vertrouwen aan voel komen.

Studeren aan het komende project, veel en lees onwijs veel conservatorium studenten die de revue passeren met hun kamermuziekgroepen. De laatste rechte lijn voor het tentamen!

Deze tijd voelt voor mij als een overgang tussen twee grote blokken in het leven. Hoe beperkt het zicht de afgelopen maanden was, hoe meer er nu klaarheid opduikt. Openheid, licht, verlichting... Het kleurt mijn hart en denken meer en meer zodat mijn innerlijke rust stilaan weerkeert. Kijk dan ook uit naar de komende maanden... maanden van bewustwording en berusting.

Verder een vrij straf voorstel gekregen... het heeft gevolgen voor de komende tijd ... moet beslissen volgende week maar denk dat ik er voor zal gaan. Kijk wel uit naar al die nieuwe uitdagingen!

Muziekje vandaag ... ontegensprekelijk is het een dag voor één van mijn favoriete passages uit de pianoliteratuur:

Geen opmerkingen: