dinsdag 9 februari 2010

9 februari 2010

In een universiteitslaboratorium in de Duitse stad Darmstadt worden op 9 februari 1996 atomen van het superzware Ununbium, het 112de scheikundig element uit het Periodiek Systeem, voor het eerst gemaakt door loodmoleculen te beschieten met zink ionen. Het hoogradioactieve element bestaat een kwart van een duizendste seconde. Ununbium is het latijnse woord voor 112.

14 jaar later schieten we volop verschillende onderdelen van moleculen op elkaar af in de hoop dat we meer te weten komen over materie en energie. Een zeer boeiend gegeven die met zijn theorieën de hersenen kan doen kraken. Interessante literatuur ligt momenteel weer binnen handbereik: De ontrafeling van de Kosmos van Brian Greene.

Verder bereid ik me voor op de concerten die er aan komen. De samenwerking met lars Horntveth is nog zeer abstract zeker nu hij enkele stemmen heeft geschrapt ... ben benieuwd ... iets in mijn diepste ik zegt dat het donderdag nog een zware repetitie zal worden. Concerten op 11 februari 2010 om 20 en 22 uur in STUK Leuven.

Verder ben ik ook nog studerende aan de productie Ma Nnin waar er dit weekeinde ook twee voorstellingen in de agenda staan. Deze dansvoorstellingen met muziek van George De Decker zal pure fun worden!! In een schitterende locatie (we hebben er al gerepeteerd) ... de universiteitsbib op het Ladeuzeplein te Leuven.
Voorstellingen op zaterdag 13 februari om 19 uur en 14 februari om 15 uur.

Vandaag ook telefoon gekregen van Klara die me om al dit lekkers aan te kondigen iets live willen laten spelen in de studio.
Ik laat nog wel weten wanneer het mini-live concertje met interview zal uitgezonden worden.



Rachmaninoff pianoconcerto 2: Een ziel beschrijft ...



"Liefde… Het is een tweede leven; Het groeit in de ziel; Verwarmt elke ader en slaat in elke hartenklop."
Joseph Addison
Engels politicus, schrijver en dichter (1672-1719)

Geen opmerkingen: