vrijdag 19 februari 2010

aanraken

Gisteren een leuke en interessante repetitie gehad in Zeelst. De werken beginnen stilaan vorm te krijgen. Nu nog goed afwerken ... kijk al uit naar het concert in april. Verder wat aan de jaarplanning gewerkt... gaat drukjes worden in 2011...

En dan zijn we weeral bijna de maand maart begonnen.
Het gaat snel hier... gisteren meeting gehad omtrent mijn doctoraatsplannen ... allemaal heel interessant!!
Gaat goed doen om 4 jaar lang na te denken over de materie en ook om effectief de vraagstellingen op te lossen.
Ook mijn plannen om cello te beginnen studeren krijgen steeds meer vorm dus dat gaat pure fun worden.

Deze week best nog drukjes geweest met vele meetings en ander gepruts. Nu klaar om op weekeinde te vertrekken en vanaf begin volgende week begin ik te studeren aan de werken voor het concert van 10 maart... ik kijk er al helemaal naar uit om de drie jonge beloftevolle componisten te woord te staan en samen met hen de werken op de wereld te zetten.

Na een periode Yamaha klarinetten gebruikt te hebben slaat de vonk toch terug over naar Buffet. Selmer beloofde me ook een setje... verder wil ik de S-200 van Schille verder testen. Eens een afspraak maken ...

Wat staat er nog op de agenda... hmmm... naast wat jureren, notariswerk en repetities niets speciaals te melden. Alsof mijn agenda zijn energie moet steken in de voorbereiding van een nieuwe maand. Hij heeft nog alle tijd om de overschakeling te maken.

Op mijn lijstje voor de komende week de tentoonstelling rond Jaap Kruithof in "Het Huis van Allijn" te Gent en de tentoonstelling Sound for a Museum te Antwerpen.


De vraag waarom ...
Ik doe het voor de schoonheid.
De echtheid,
De eerlijkheid,
de ziel ...
en ook voor datgene waarvoor we angst hebben..
het onbekende...
het ervaren van de aanraking van onze eigen ziel.
Het maakt me diep gelukkig te weten dat dit aanraken zeldzaam is in het leven...
dankzij de muziek mag ik dit dagelijks ervaren...



Solti en Mahler...

Geen opmerkingen: