zaterdag 5 september 2009

Componisten ontmoeten...

Afgelopen dagen enkele componisten ontmoet in verband met het Chamber Symphony project dat er aan zal komen.
De ontmoeting met Luc Brewaeys was een zeer aangename ervaring. Het doet soms enorm goed om met mensen te praten... niet alleen praten maar als je op een bepaalde level kan communiceren al is het over de meest onverwachte onderwerpen... schitterend!! Ik leerde Luc al wat beter kennen en ben heel benieuwd waar het me gaat brengen tijdens de komende tijd waarin ik hem wat intenser ga volgen als aanloop naar ongetwijfeld een schitterende creatie in het concertgebouw te Brugge anno 2011.
In ieder geval ben ik nu reeds onder de indruk van zijn persoonlijkheid die zeer bijzonder en uniek is!

Gisterenavond was het dan weer tijd om Frank Nuyts te ontmoeten. Een componist en ondertussen ook vriend die nog niet zo lang contact met mij heeft. Het was een heel boeiend maar ook ontspannend gesprek... Ik ben nog steeds vereerd dat Frank zijn 9de pianosonate aan mij opdroeg... ik kijk al uit naar de prémiere.
Verder zien de projecten er goed uit en ben ik benieuwd wat de samenwerking met zijn leerlingen zal brengen.

Ik schreef begin deze week ergens neer... Ik leef...
Ik heb dat gevoel heel sterk. Buiten een ontstoken zwevende rib ( wellicht door het vele dirigeren) voel ik me top.
Alles komt in balans en de mooie momenten volgen elkaar op. Ik probeer deze momenten bewuster te beleven en te genieten van wat NU is. Wat me in balans brengt en me gelukkig maakt.

Gisteren ook de montage gedaan van onze cd Tarquinia.
Vele mooie momenten alweer iets om naar uit te kijken en te koesteren.

Geen opmerkingen: