woensdag 2 september 2009

snel weekje...

Deze week een snelle week.. vele nieuwe projecten die opstarten en ook de vaste orkesten beginnen wakker te worden.
Al veel werk verzet en toch ook heel veel aan het studeren geweest.
Des Knaben Wunderhorn... ongelooflijk boeiend ... wat ben ik blij dat dit project mijn pad kruist... het is alsof ik in de spiegel kijk en telkens mezelf zie voorbij wandelen... Het boeiendste luik tot nog toe is het zoeken naar de vele klankkleuren en het hercomponeren van Mahlers uitdrukking bij deze soms verrassende teksten. Dit werk dirigeren geeft me hetzelfde gevoel als bijvoorbeeld het Brahmskwintet spelen... het maakt een ander mens van je ... je geraakt weer een stap verder als mens, je diept weer eens wat meer uit... moeilijk neer te schrijven.

Straks meeting in verband met een nieuw tof project met de Noor Lars Horntveth... jaja... weer een hele uitdaging.
Verder nog ferm aan het nadenken over de weg die ik met George wil bewandelen. Ik ben ook wel benieuwd naar de resultaten van onze nachtelijke opnamesessie... één ding is zeker ... ook hier evolueren we.

Vrijdag en zaterdag doe ik de knip^van de nieuwe emanon-cd.EINDELIJK! Ik kijk er naar uit maar toch ook wel wat zenuwachtig want ik herinner me er weer niks meer van... was de opname goed verlopen... ik kom weer eens tot de vaststelling dat ik te snel door het leven hol.

Vrijdagavond is het weer Nuyts avond.. ik kijk er erg naar uit! Verder start zondag terug de repetitiereeks van L'UF .. ik hoop dat de musical zich kan verdragen naast alle Mahlergedachten in mijn hoofd... gaat een zware opgave worden.


Verder sloot ik vorig weekeinde een contract met een firma! Het zal er dus toch nog van komen die website... ik vermoed ... nee... ik ga er geen datum op plakken ... laten we gewoon ondergaan :-)

Tot slot nog een Rilke schrijfsel...

DIE SIEBENTE ELEGIE

Nergens, geliefde, zal wereld zijn dan van binnen. Ons leven
gaat heen met verinnerlijking. Steeds geringer
verdwijnt wat buiten ons is. Waar ooit duurzaam een huis stond,
dringt zich een maaksel op, dwars, volledig behorend
aan het vernuft, een hersenspinsel nog gans.
Voorraadschuren vol energie verschaft zich de tijdgeest,
vormeloos als de voltages die hij uit alles wint.

Rainer Maria Rilke
Uit: De ZEVENDE ELEGIE van Duino. Vertaling: W.J.M. Bronzwaer.

Geen opmerkingen: