zondag 20 september 2009

geslaagde opera-avond

Gisteren een geslaagde opera-avond gehad! Op het programma de eerste opera uit mijn prémiere abonnement: Wozzeck van Alban Berg.

Het verhaal van Wozzeck – gebaseerd op het indrukwekkende dramafragment Woyzeck van Georg Büchner – speelt weliswaar aan de rand van de samenleving, maar laat tevens haar diepste kern zien. Het is een niets ontziende, egoïstische wereld waarin het individu wordt geslachtofferd in naam van een lege moraal, van de wetenschap en van het armoedige genot.

Onvoorstelbaar ... zijn opus 7 !!
Het orkest van de Vlaamse opera speelde overtuigend onder leiding van een zeer goede dirigent Martyn Brabbins... ik wil hem nog aan het werk zien met hedendaags repertoire!! Onder de solisten enkele zeer mooie stemmen die het werk dan ook op overtuigende wijze brachten. Of de toevoeging van "Bekende Vlamingen" een meerwaarde is betwijfel ik ten sterkste en is wat mij betreft een vreemde keuze voor een huis dat naar kwaliteit streeft.

Ik heb er enorm van genoten!! Op naar de volgende zou ik zeggen !!!!!!!!


Geen opmerkingen: