woensdag 9 september 2009

dolle pret

Heel de week al dolle pret gehad met het instuderen van de parts voor de komende projecten. Mahler en Vermote werken in op elkaar en versmelten in één grote orgie van noten en klanken die ik van 's morgens tot 's nachts in mijn hoofd heb. De repetitie met Margriet Van Reisen van afgelopen zondag heeft daar ook nog eens een extra elan aan gegeven. Toch boeiend dat het ervaren van iemand zijn eigen "zijn" zoveel invloed op de muziek kan teweegbrengen. We taste heel voorzichtig de muziek af en legde een eerste laagje van het schilderij dat nu verder moet uitgewerkt worden; Ik heb het gevoel dat we op dezelfde golflengte zitten. Margriet haar open geest gekoppeld aan een bijzonder gevoel van "hier" aanwezig zijn ... beter kan ik het niet uitdrukken... geeft me een geeft me een goed gevoel. Ik hoop dat er ook veel kan en mag gebeuren op het moment van de uitvoering.. ik kijk er naar uit!!
Ondertussen bestudeer ik ook de nieuwe chamber symphony van Frank Nuyts die steeds meer indruk op me maakt en waar ik ook enorme honger naar begin te krijgen. De mis van Davies gaapt me ook aan vanop mijn bureau maar dat boekje laat ik nog even gesloten.
Ondertussen trekt het project The power of Luf musical zich op gang. pffff, het is toch heel wat werk om de juiste arrangementen en toonzettingen voor zulk een project bijeen te zoeken. Maar het gaat leuk worden , maar liefst een musical of 18 zal de revue passeren.
Tegelijkertijd werk ik ook nog aan een aantal solowerken voor klarinet en basklarinet.... maar het is weer zeer moeilijk om het dirigeren te combineren met klarinet spelen.

Vanavond ga ik het seizoen in Erp op gang trekken .... het lijkt al zo lang geleden dat ik daar nog op de bok stond.
Ondertussen lonken er vier dagen in oktober die wel eens omgetoverd kunnen worden in een super korte deugddoende vakantie!

Geen opmerkingen: